Thursday, May 9, 2013

Review: 9.9.81






Tadaaa..! Lama tak menonton cerita hantu Thailand. Meh bace SINOPSIS ni:



Satu pagi, seorang perempuan bernama Wipawee telah membunuh dirinya dengan terjun dari tingkat 20 pangsapurinya dengan memakai baju pengantin. Motif Wipawee membunuh diri menjadi tanda tanya dan tidak ada siapa pun yang mengetahui, tetapi ada yang merasakan kejadian itu bukan insiden bunuh diri biasa. Ia disyaki daripada roh jahat atau telah disihir. Kejadian bunuh diri ini mempunyai hubung kait dengan sembilan insiden sama, di mana ia melibatkan lelaki yang tinggal bersebelahan pangsapurinya yang mempunyai perasaan terhadap Wipawee, orang gaji, rakan baiknya, seorang remaja yang mencuri barangnya, ibu bapanya, polis yang menyiasat kesnya, penyewa baru rumahnya dan teman lelakinya. Adakah misteri kematian Wipawee dapat dibongkar?




Komen saya:

  • Expectation saya begitu tinggi terhadap movie ni. Hehe. Mungkin kerana posternya yang begitu menyeramkan. Dahlah ada state Based On True Story gitu. Jadi 10x ganda seramnya la kononnya kalau berdasarkan kisah benar. Tapi hakikatnye seram lagi citer ni. 

  • Takde hantu baru atau kelainan contohnye seperti hantu buat gangnam style ke.. semuanya macam hantu-hantu kebiasaan.. So.. menguap jugak la 2,3 kali.. Banyak jugak elemen kejutan-kejutan yang macam boleh dijangka.. tapi okay jugakla

  • Lakonan pelakon-pelakon memang hebat dan menusuk hati. Huhu

  • Jalan cerita agak slow.. tapi kemas dan lancar. Mula-mula macam tertanya-tanya dan tak paham.. Tapi lama kelamaan semua persoalan tu akan terjawab pada setiap babak. 


Okay tu je kot.. Aku pun tak reti sangat nak kritik-kritik filem ni. :p


Overall, saya bagi 5.5/10 markah


Selamat menonton!!





Wednesday, May 8, 2013

Wednesday, May 1, 2013

Lirik Lagu Neng Nong Neng - Ahmad Dhani








NENG NONG NENG



Neng Neng Nong Neng Neng Neng Nong Neng
Neng Nong Neng Neng Nang Nong Neng Neng
Nong Neng Nong Nang Neng Nang Nong Neng
Neng

Kau sayangku
Kau cintaku
Kau pacarku
Diriku

Kau cantikku
Kau manisku
Kau lucuku
Diriku
Yeah...

Neng Neng Nong Neng Neng Neng Nong Neng
Neng Nong Neng Neng Nang Nong Neng Neng
Nong Neng Nong Nang Neng Nang Nong Neng
Neng

Kau Genitku
Kau Nakalku
Kau Tetap jadi sayangku
Kau seksiku
Kau centilku
Kau manjaku
Diriku

Kuingin terus lama pacaran disini
Ku terus mau hidup bersama kamu

Neng Neng Nong Neng Neng Neng Nong Neng
Neng Nong Neng Neng Nang Nong Neng Neng
Nong Neng Nong Nang Neng Nang Nong Neng
Neng

Kau tawaku
Kau tangisku
Kau temanku hidupku
Kau terangku
Kau gelapku
Kau hidup dan matiku
Yeah...

Ku ingin terus lama pacaran disini
Ku mau terus hidup bersama kamu

Neng Neng Nong Neng Neng Neng Nong Neng
Neng Nong Neng Neng Nang Nong Neng Neng
Nong Neng Nong Nang Neng Nang Nong Neng
Neng
Yeah...

Neng Neng Nong Neng Neng Neng Nong Neng
Neng Nong Neng Neng Nang Nong Neng Neng
Nong Neng Nong Nang Neng Nang Nong Neng
Neng

Kuingin terus lama pacaran disini
Ku mau terus hidup bersama kamu
Ku ingin terus lama terus pacaran disini
Ku mau terus hidup bersama kamu

Neng Neng Nong Neng Neng Neng Nong Neng
Neng Nong Neng Neng Nang Nong Neng Neng
Nong Neng Nong Nang Neng Nang Nong Neng
Neng



Nota Kaki:

  • Lagu ni Ahmad Dhani beli dari seorang peserta Indonesian Idol masa tengah audition. Ahmad Dhani beli dengan harga 5 juta rupiah. Woo dasat2.. Masa budak tu nyanyi, macam tak sedap.. sekali bila dah gubah balik.. hrmmmm.. menarik jugak.. layan laaa





Nampak smart la plak.. hehe




Ni video penyanyi asal:




Part last tu kelakar giler.. hahahahah!



BYE