Sunday, September 30, 2012

Ada Orang Menganiaya Justin Bieber.. I iz Sad :(

  12 comments    
categories: ,

VIDEO NI LAH! SILA TENGOK!!!







Hahaha..

Over je tajuk..

Please.. sila tengok video ni! Plis plis plis plis

Saya taw kadang2 malas nak tgok video-video ni tapi yang ni memang best

Kelakar giler

Enjoy ya!




Hi Justin.. I still like u! :p

Saturday, September 29, 2012

Jom Pekena Burger Kaw-Kaw!

  32 comments    
categories: ,




Aku sedar aku ni gemuk, burger ni tak baik untuk kesihatan tapi aku tengok ramai plak orang citer pasal burger beratur lah, burger sekilo lah, aku pon nak gakkkkk citer!!!!!!!!!


( meroyan tak nak kalah)



Keh keh keh

Sekarang ni banyak betul orang jual burger kan? Yang kat Wangsa Maju tu katenyer maju betoll orang sanggup ni nak beli burger beratur berjam-jam.. huish giler lah!


So sekarang kalau orang tanye kerja ape?

"Jual burger je..."

Wahh kelas kau.. mesti untung ribu-riban 1 malam kan.. huhuhu


Sebenarnya aku sajer nak ajak korang gi makan kat Puchong ni, jangan ingat Puchong ada jual sup katak je.. burger bakar pon ada taw!






Burger Kaw-Kaw ni burger bakar

Besar jugak..

Memang tak muat la mulut aku ni ha nak gigit .. sedih (T_T)

Suggestion: Amek burger daging la, lebih sedap dan lembut

Stall burger ni kat Puchong Utama, dekat medan selera Lekas Makano

Kena datang awal sket, kalau lambat memang panjang lah beraturnya..

Tapi yang bagusnya serve dia agak cepat so takdelah jenuh sangat menunggu..



p/s: Dah makan burger Samurai MCd?? Aku lagi suke GCB!

Wednesday, September 26, 2012

Aku Bakal Jadi Orang Kaya Baru!

  24 comments    
categories: ,


Assalamualaikum,

Saya adalah seorang insan yang mulia yang tidak dikenali tetapi saya hendak mencari seseorang yang boleh dipercayai untuk mengendalikan sebidang hartanah saya untuk didermakan kepada persatuan Barah Malaysia.

Saya baru diberitahu yang saya menghidap penyakit barah tahap terakhir yang tidak ada harapan untuk hidup di dunia ini.Saya menyesal kerana tidak membuat perubatan bila mula mengetahui tentang penyakit barah saya.Saya harap Allah akan memaafkan saya kerana tidak meminta pertolongan sebelum ini.

Saya tidak ada rezeki untuk menimang cahaya mata kerana saya terlalu menumpukan perhatian saya kepada kerjaya saya.Oleh itu,saya mempunyai sebidang hartanah yang saya hendak menderma kepada Persatuan Barah Malaysia untuk kebajikan dan menolong orang-orang yang menghidap penyakit seperti saya dan menguruskan program dan perubatan untuk pesakit barah.

Masa untuk saya hidup sangat singkat dan saya tidak mempunyai masa untuk mambuat kajian tentang penyakit saya dan saya memerlukan seseorng yang boleh menguruskan hasrat saya yang terakhir sebelum saya menghembuskan nafas yang terakhir.Saya meletakkan harapan dan kepercayaan kepada anda untuk menguruskan kewangan saya untuk didermakan kepada persatuan yang lain yang memerlukan bantuan juga.Ini juga adalah permintaan arwah suami saya sebelum dia meninggal dunia dan saya tidak ada hasrat untuk meninggalkan harta-harta saya kepada kerajaan kerana duit tersebut akan dipergunakan oleh orang orang politik dan ini tidak menghasilkan apa-apa kebaikan dan saya tidak diberikan pahala di dunia akhirat.

Saya sangat mengharapkan duit yang didermakan sebanyak 2 juta sterling pound digunakan dengan tujuan baik daripada saya.

Bila anda menerima email ini,sila hubungi dan memberi informasi anda kepada peguam saya untuk arahan selanjutnya.

Saya mengucapkan terima kasih terlebih dahulu kerana saya hanya mempunyai masa yang singkat dan tidak dapat mengenali anda terlebih dahulu.

Yang Benar

Pn. Zanzila binti Hashim 
From: Malaysia 
My Email: zanzila@hotmail.my






YAHOO!

LEH SHOPPING BANYAK2 PASNI!

THANKS PUAN ZANZILA!!




Saturday, September 22, 2012

Lirik Lagu As Long As You Love Me - Justin Bieber

  20 comments    
categories: 



As Long As You Love Me

Justin Bieber



As long as you love me
As long as you love me
As long as you love me

We're under pressure
Seven billion people in the world
Trying to fit in
Keep it together
Smile on your face
Even though your heart is frowning

But hey now, 
Ya know girl 
We both know it's a cruel world
But I will take my chances

As long as you love me
We could be starving
We could be homeless
We could be broke

As long as you love me
I'll be your platinum
I'll be your silver
I'll be your gold

As long as you la(x17)love me
As long as you la(x17)

I'll be your soldier
Fighting every second of the day
For your dreams girl
I'll be your whole world
You can be my Destiny's Child on a stinger 
So don't stress
Don't cry
We don't need no wings to fly
Just take my hand

As long as you love me
We could be starving
We could be homeless
We could be broke 

As long as you love me
I'll be your platinum
I'll be your silver
I'll be your gold

As long as you la(x17)love me
As long as you la(x17)
I don't know if this makes sense but
Your my hallelujah 
Give me a time and place 
I'll rendezvous it 
I'll fly to it 
I'll meet you there
Girl you know I got you
Us trust a couple days
I can't spell without u

Now we on top of the world
Cuz that's just how we do
Used to tell me sky's the limit
Now the sky's our point of view
Man we steppin' out like woah (oh God)
Cameras point and shoot
Ask me what's my best side
I step back and point at you, you, you
The one that I argue with 
Feel like I need a new girl to be bothered with
But the grass ain't always greener on the other side
It's green where you water it
So I know we got issues baby true, true, true
But I'd rather work on this with you 
Then to go ahead and start with someone new (as long as you love me)

As you love me
We could be starving
We could be homeless
We could be broke

As long as you love me
I'll be your platinum
I'll be your silver
I'll be your gold

As long as you love, love me, love me
As long as you love, love me, love me
As long as you love, love me, love me
As long as you love, love me, love me
As long as you love me






Wednesday, September 19, 2012

Solat Dhuha: Niat, Cara dan Kebaikannya

  22 comments    
categories: 





Bila:

Ketika matahari sedang naik (7.00 am - 11.00 am)




Niat:

"Sahaja Aku Solat Sunat Dhuha Kerana Allah Ta'ala"




Cara:

1) Niat

2) Rakaat pertama ( seperti solat biasa )

:: Solat Dhuha juga boleh dilakukan sebanyak 4, 6, 8 dan sehingga 12 rakaat dengan satu salam setiap 2 atau 4 rakaat ::




Doa Selesai Solat:

“Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikannya adalah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu, kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu. Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah, dan jika di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar, permudahkanlah, jika haram, sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah. Berkat waktu dhuha, kecantikan. keindahan, kekuatan, kekuasaanMu, limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh










Kelebihan Solat Dhuha:


  • Allah Memberi Rezeki Yang Cukup Sepanjang Siang Hari
Bagi mereka yang mengerjakan solat Dhuha Allah Subhanahu wa Ta’ala sentiasa mencukupkan segala keperluan seseorang sepanjang siang hari. Daripada Nu’aim bin Hammar, dia berkata: Saya pernah mendengar Rasulullahshallallahu ‘alaihi wasallam bersabda Allah Azza Wa Jalla berfirman:


يَا ابْنَ آدَمَ لاَ تُعْجِزْنِي مِنْ أَرْبَعِ رَكَعَاتٍ فِي أَوَّلِ نَهَارِكَ أَكْفِكَ آخِرَهُ.

Maksudnya:
Wahai anak Adam, janganlah engkau sampai tertinggal untuk mengerjakan solat empat rakaat pada permulaan siang (waktu Dhuha), nescaya Aku akan memberi kecukupan kepadamu sampai akhir siang. - Hadis riwayat Imam Abu Dawud dalam Sunannya, Kitab al-Sholaah, no: 1097.



  • Ia Solat Bagi Orang Yang Bertaubat
    Solat Dhuha adalah termasuk bagi solat untuk orang-orang yang bertaubat (Sholat Awwabin). Daripada Zaid bin Arqam bahawasanya Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam keluar menuju tempat Ahli Quba’ yang ketika itu mereka sedang mengerjakan solat Dhuha. Baginda lalu bersabda:


    صَلاَةُ الأَوَّابِينَ حِينَ تَرْمَضُ الْفِصَالُ.

    Maksudnya:
    Solat Awwabin (orang-orang yang taubat) dilakukan pada saat teriknya matahari. - Hadis riwayat Imam Muslim dalam Shahihnya, Kitab Sholaatul Musaafiriin wa Qashruhaa, no: 748.





Friday, September 14, 2012

Diari: Penutup Aidilfitri 2012

  20 comments    
categories: , ,


Jari-jari gemuk rakus mengutip kuih raya lazat







Nasi beriyani terenak di dunia ( overrrr )






Makannnnnnnn








Pilih juadah kegemaran










Kenyang. Happyyyyy!!!!




P/S : Sempat Puasa 6?? :)





Wednesday, September 12, 2012

Wordless Wednesday #29: Josh Stewart Si Mata Kuyu

  11 comments    
categories: ,











Sunday, September 9, 2012

Dah Lama Tak Main Pet Society!

  16 comments    
categories: 


Hehe.. comel tak pet kite? Nama die Rizqin Jr.. :)

Dulu masa zaman study, banyak sangat masa terluang

Sebab assignment banyak.. tapi kita kumpul kumpul kumpul...

Siapkan 1 malam.. ha.. malam tu minum nescafe banyak2.. perah otak banyak2.. jari tak berhenti menaip..

Eceh.. sebab tu boleh bela2 binatang, bercucuk tanam bagai (farmville)

Tapi sekarang?

Sekarang pon banyak.. tapi aku pon tak taw apa aku buat. haha

Tiba-tiba pagi tadi tergerak hati plak nak bukak Pet Society semula







Pet kite dah busuk dan lapar :(   Cian die cangat2 :(  (Insert duckface 5 days MC)








So aku cadang nak decorate balik rumah si Rizqin Jr. ni, huh dah outdated sangat dah ni..







Tadaa!!! Dah kenyang + mandi. Dah decorate living room.. Amacam okay tak??








Tengok la bilik tidur dia.. kesian kot.. macam haru-biru dah aku tengok.. jom tukar!






Scroll....








Scroll lagi.....










Okay tak? Amboii komain terus tidoq lena dapat katil baru nohh....





Okay dah banyak duit nanti nak sambung main! best gak bile dah lame tak main ni! hehehe




Wednesday, September 5, 2012

Wordless Wednesday #28: Hakikat Sebenar Umur Kita

  14 comments    
categories: 



Monday, September 3, 2012

Lirik Lagu Some Nights - Fun

  8 comments    
categories: 






SOME NIGHTS

FUN


Some nights, I stay up cashing in my bad luck
Some nights, I call it a draw
Some nights, I wish that my lips could build a castle
Some nights, I wish they'd just fall off

But I still wake up, I still see your ghost
Oh Lord, I'm still not sure what I stand for oh
What do I stand for? What do I stand for?
Most nights, I don't know anymore...
Oh woah, oh woah, oh woah oh oh
Oh woah, oh woah, oh woah oh oh

This is it, boys, this is war - what are we waiting for?
Why don't we break the rules already?
I was never one to believe the hype - save that for the black and white
I try twice as hard and I'm half as liked, but here they come again to jack my style

And that's alright; I found a martyr in my bed tonight
She stops my bones from wondering just who I am, who I am, who I am
Oh, who am I? Oh, who am I? mmm... mmm...

Well, Some nights, I wish that this all would end
Cause I could use some friends for a change
And some nights, I'm scared you'll forget me again
Some nights, I always win, I always win...

But I still wake up, I still see your ghost
Oh Lord, I'm still not sure what I stand for, oh
What do I stand for? What do I stand for?
Most nights, I don't know... (come on)

So this is it? I sold my soul for this?
Washed my hands of that for this?
I miss my mom and dad for this?

No. When I see stars, when I see stars, that's all they are
When I hear songs, they sound like a swan, so come on
Oh, come on. Oh, come on, OH COME ON!

That is it, guys, that is all - five minutes in and I'm bored again
Ten years of this, I'm not sure if anybody understands
This is not one for the folks at home; I'm sorry to leave, mom, I had to go
Who the fuck wants to die alone all dried up in the desert sun?

My heart is breaking for my sister and the con that she called "love"
But when I look into my nephew's eyes...
Man, you wouldn't believe the most amazing things that can come from...
Some terrible nights...ahhh...

Oh woah, oh woah, oh woah, oh oh
Oh woah, oh woah, oh woah, oh oh

The other night, you wouldn't believe the dream I just had about you and me
I called you up, but we'd both agree
It's for the best you didn't listen
It's for the best we get our distance... oh...
It's for the best you didn't listen
It's for the best we get our distance... oh...