Wednesday, December 28, 2011

2011 Yang Manis...



Akhirnya sudah akhir tahun.. huhuhu sedih sedih... Tapi aku rasa tahun ni macam panjang sket. Eheh.. bukan ape... sebab dalam tahun ni ada macam-macam benda berlaku.. Yelah, 4 tahun lepas, asyik belajar je.. so belaja, cuti sem, belaja, cuti sem.. tahun ni macam-macam ada lah sket. Sket lah.. 


Ape - ape pun aku bersyukur sangat sebab tahun ni apa yang dirancang hampir semuanya berjalan lancar. Syukur padamu Ya Allah.. :)


Kenapa tahun ni manis? Sebab-sebabnya adalah :


  • Dapat siapkan jugak thesis.. Yahoooo!!! Walaupun aku dah terlambat satu sem.. tapi Alhamdulillah setelah menangis dan memerah otak, siap jugak akhirnya. Walaupun aku taw memang tak sempurna tapi dah pass aku bersyukur sesangat!





  • Dapat praktikal di tempat yang awesome giler! Mula-mula memang nervous nak praktikal, takut environment dia tak serasi dengan aku, tapi lama kelamaan aku rase macam best la.. Walaupun syarikat kecil je, tapi sebab kecik tu la kita saling bekerjasama dan bermuafakat menyiapkan kerja bersama-sama. Hehe. Sampai bila hari terakhir, kena bagi ucapan, aku menangis-nangis plak.. Adoiii.. terlebey sudeh... hohoho





  • Dapat bekerja dan bergaji secara rasminya. Akhirnya setelah 4 tahun belajar dan menghabiskan duit mak bapak, kini tibalah masanya untuk membalas jasa- jasa mereka plak (walaupun taw tak akan terbalas pon.. wuwuwu). Bila dah kena carik duit sendiri ni, barulah pandai menghargai duit sket. Hohoho... Ape-ape pon, seronok gak keja ni.. ofismet sume baik-baik dan peramah belaka.. Tu yang sampai bukak kedai kopi tu..Hehe.







  • Memegang segenggam ijazah dalam Sains Komputer. Seronok tak terkata bila dapat konvo. Lagi bermakna sebelum konvokesyen dah dapat kerja. Alhamdulillah :')




Ha.. itulah serba sedikit kenangan manis di tahun 2011. Diharap tahun 2012 yang tak lama lagi menjengah akan membawa 1000x kemanisan... Dan diharap dengan bertambahnya tahun, bertambah jugak amalan aku.. 

Abdullah ibn Masud berkata,
“Saya belum pernah menyesal melainkan penyesalan saya pada hari apabila terbenamnya matahari, semakin singkat umur saya ini, sedangkan amalan saya tidak bertambah.”


Ibn Ata’illah berkata dalam hikmahnya:
“Banyak sekali manusia diberikan usia umur yang panjang tetapi sumbangan diberikannya sangat sedikit, dan banyak sekali orang mempunyai usia umur yang pendek, tetapi mereka memberikan sumbangan sangat banyak. Sesiapa yang umurnya diberi berkat oleh Allah, maka dalam jangka masa pendek dia akan mendapatkan pelbagai kurniaan daripada-Nya, yang sangat sulit untuk diungkapkan.” 



2 comments:

  1. Alhmdlah...2012 bakal muncul..ape azam seterusnya ??

    ReplyDelete
  2. sambung azam tahun ni... ahaha...

    ReplyDelete

sila komen jangan segan-segan :)