Tuesday, November 1, 2011

Kesilapan Besar Dalam Cubaan Untuk Menguruskan Badan #2

  8 comments    
categories: 
1. Minum air bergula BERLEBIHAN

  • Haaa sebelum ni ade cakap kan kena banyakkan minum air kalau nak kurus. Tapi tapi tapi.. tu untuk air kosong jer.. Hahaha.. air coke, pepsi semua tu tolong tolak tepi yer.. Jus buah-buahan 100% atau tak 100%, kopi, susu penuh krim, semua tu kena minum secara sederhana la.. Jangan lebih-lebih plak. Kate nak kurus.. hihi
Hiasan punye gambar



2. Makan laju-laju
  • Yang ko makan kelam kabut tu apehal kan.. Kalau dah lapar sangat pon, janganlah gelojoh sangat der.. Hilanglah keayuan tu.. hehehe. Makanlah dengan perlahan dan bersopan santun. Sunnah Rasulullah pun suruh kita kunyah 40x kan.. Untuk membantu penghadaman la tu.. :) Nanti ko pun akan merasa cepat kenyang.. Tapi kalau masuk Pertandingan Makan, kena la makan laju-laju.hahaha

Comelnessss




3. Diet sampai tak makan langsung
  • La.. ni memang salah sangat-sangat. Mula2 memanglah nampak kesan berlaku penurunan berat badan sket. Tapi bila kita dah start makan macam biase, berat badan akan bertambah secara mendadak. 

KAH KAH KAH KAH






BYE!

SELAMAT MENURUNKAN BERAT BADAN! :)



8 comments:

  1. hekhekk . kelakar muka kuceng tuhh. hik3!

    ReplyDelete
  2. yeah, sangat setuju dgn sume fakta itu. hehe..

    Razfira, kite tag nama awak kat sini.. jom terjah!.

    http://miacuteker.blogspot.com/2011/11/nah-sila-jawab-soalan.html

    ReplyDelete
  3. risik resepi: kucing pon pandai buat memek muke kan? haha

    ReplyDelete
  4. mia: hehehehe thank you tag! akan cube jawab! :)

    ReplyDelete
  5. Betul, tue.. berat badan mudah je nak turun sebenarnya jika kita ada ilmu dan mentor. Tak perlu berlapar dan boleh makan nasik.

    ReplyDelete

sila komen jangan segan-segan :)