Sunday, July 31, 2011

Rindu Yang Terubat (Mode Jiwang Tak Habes Lagik)


ABC yang sedap giler ini ade kat Medan Selera berdekatan dengan Balai Bomba Larkin. Bila aiskrim vanila+coklat campur plak dengan kacang yang rangup, bersatu di dalam mulut. Nyum.. enak tak terhingga. Dah habis rasa nak tambah lagi. Tambah lagi dan lagi.. Aduih.. Nasib baik dah sempat makan sebelum puasa... SLURPPPP








Kesedapan berganda-ganda ala2 main game dapat combo marks, bila kacang pool datang menerjah. Sedap giler weihh. Nampak macam roti biase je. Tapi plis jangan tertipu. Sape tak pernah rasa, jangan lupa try k? Wajib!






The priceless moments and most precious treasure I have.






Jeng jeng jeng.. Baju raya la.. Apa lagik... nak raya kan.. tapi pening kepala dan rambang mata la plak...







Kedai bundle yang menawarkan pelbagai baju dan t-shirt yang menarik. Harga pon semestinya berpatutan






Dulu masa kecik2, bila dengar pembaca mohor-mohor besar ni buat pengumuman ni, mesti aku terlompat-lompat macam seronok gila bulan puasa. Masa kecik-kecik, aku memang suka bulan puasa  sebab aku tak suka makan. Diulangi, masa KECIK-KECIK. Tapi bila dah belia ni, tak sopan la lompat2 kan.. Bersukur dalam hati sebab dapat berpuasa lagi tahun ni :)








Selamat Ramadhan semua pembaca :)






إِذَا كَانَ أَوَّلُ لَيلَةٍ من شَهرِ رَمضَانَ صُفَّدتِ الشَّياطينِ ومَردَةُ الجنِّ وغُلِّقتْ أَبوابُ النِيرانِ فلَمْ يُفتَحْ منها بابٌ وفُتِّحتْ أَبوابُ الجنَّةِ فلَمْ يُغلَقْ منها بابٌ ويُنَادِي مُنَادٍ يا بَاغِيَ الخيرِ أَقبِلْ ويا بَاغِيَ الشَّرِّ أَقصِرْ. ولله عُتَقَاءٌ من النَّارِ وذَلكَ كُلَّ لَيلَةِ
"Apabila tiba malam pertama Ramadhan akan diikat/dirantai segala syaitan dan jin-jin yang sesat, ditutup segala pintu neraka hingga tidak ada satu pintu pun yang dibuka, dibuka segala pintu syurga hingga tidak ada satu pintupun yang ditutup. Seorang penyeru (yakni Malaikat) akan berseru; "Wahai orang yang mengejar kebaikan! Tampillah kamu. Wahai orang yang ingin melakukan kejahatan! Undurlah kamu (yakni berhentilah dari melakukan kejahatan)". Akan terdapat orang-orang yang bakal dibebaskan Allah dari api neraka. Hal demikian itu berlaku pada setiap malam (di sepanjang Ramadhan)"
(Hadis Riwayat Imam at-Tirmizi, Baihaqi dan Ibnu Hibban dari Abu Hurairah r.a)





Semoga Ramadhan ini bermakna untuk kita semua

8 comments:

  1. selamat hari raya..eh, selamat berpuasa...awal2 pagi bulan posa ni jugakla ko tayang ABC kan...eh, posa tak ari ni? haha

    ReplyDelete
  2. posa la..Alhamdulillah.. hahaha


    saje je nak uji keimanan masing2 :P

    ReplyDelete
  3. salam...

    tq datang melawat saya...

    tq berkongsi hadis nih...



    selamat berpuasa..:)

    ReplyDelete
  4. Today is ethical weather, isn't it?

    ReplyDelete
  5. I can now trully say that i have been converted into a loyal fan!

    ReplyDelete

sila komen jangan segan-segan :)