Saturday, June 25, 2011

Pusat Pengumpulan Barang

  11 comments    
categories: ,


Weih.. weih.. pengumuman.. pengumuman! Aku dah habes belajar..!! Eh sebenarnye tak, belajar ialah satu proses yang tidak boleh berhenti sehinggalah kau ditanam di liang lahad. Tapi dengan maksud lain, aku dah habis amek satu degree dah weh. Bunyi macam bercadang nak amek banyak degree je kan.. tak ah. Tak larat. Sekarang aku dah kerja dah. Dah boleh bagi duit kat mak bapak. Owh macam hebat sangat je bunyinye.  Sewa baju konvokesyen nanti kena bayaq sendiri. Oh kool la tu konon


Tapi keja takde lah kool mane. Aku pening. Eh nantilah lain kali citer



Sebab dah habes blaja, buku-buku di asrama kampus selama 4 tahun, kenalah dilupuskan di rumah. Kesian kot rumah aku, spesifiknya bilik aku. Dah macam2 barang  dah disumbatkan di situ. Dah tak larat disumbatkan sampai termuntah dah kot.






Dulu bilik aku dipenuhi dengan majalah-majalah seperti ini, api sekarang... Huhu.. Bye bye Cleo. Kalau kita berjumpa lagi, mungkin ko dah berubah jadi tisu, kotak tisu ke.. sebab ko dah dikitar semula. Aku? Konpem ah dah tua. Isk benci





Tempat majalah Cleo digantikan dengan buku-buku yang lebih berilmiah. Barulah malaikat masuk bilik ~ kata seorang budak yang bersopan santun. Hye buku.. selamat beristirehat di tempat baru :)








Macam pusat pengumpulan sampah pun ade aku tengok. Al maklumlah barang 4 tahun dari Nilai bawak balik rumah.. Nasib tak kena sewa lori je..Bayangkan.. bayangkan.. Ini baru 1/10. Hahaha





Penat wooo kemas.. 2 hari 2 malam baru siap wooo.. Itu adalah disebabkan banyak curik tulang dan curik minum air di dapur.. Pape pon.. selamat jugak dikemaskan semuanya.. Lega..






Tengah mengemas-ngemas, aku terjumpa buku ni dalam bilik aku. Aku cuba baca, tapi aku tak larat. Penuh dengan buntut, lubang, najis, busuk, pukimak. Aku tak sangka Sasterawan Negara yang tulis buku ni. Oh. Aku hampir-hampir nak ambil kos Sastera tapi tak jadik sebab mak tak kasi



11 comments:

  1. Bayar sendiri la buat aku tak minat nak pergi konvo...jubah pun besar dah macam makhluk asing....baju melayu juga cantik.hehe..

    ReplyDelete
  2. ali ridha: a'ah kan.. sepatutnye free je la kan.. ni sewa sehari dah mahai.. tension2

    ReplyDelete
  3. hamzah ian: mane..sket je tu.. hihihi

    ReplyDelete
  4. hamzah ian: mane..sket je tu.. hihihi

    ReplyDelete
  5. wahaha...memang semangat mengemas

    happy holidayyyy!

    ReplyDelete
  6. nur wangi:

    x holiday da pon... da stat keje... wawawa... syukur.. T.T

    ReplyDelete
  7. tumpang tanya. akak amek kos apa eh kt U? dan U mana? *saya lepasan SPM. tgh survey utk UPU. terima kasih.

    ReplyDelete
  8. salam Abdullah...sy ambil kos Sains Komputer DI usim..SERONOK SGT KAT SANA.. LECTURER BAIK2 dan environment universiti yg tenang .. :)

    ReplyDelete

sila komen jangan segan-segan :)