Friday, July 25, 2008

FiKir2kaN...

  9 comments    
Akob begitu asyik menonton perlawanan bolasepak di depan kaca TV, tiba-tiba isterinya terus masuk

"Bang, lampu di halaman depan dah terbakar tolong ganti yang baru ye".

"Pasang lampu?!!, kamu ingat saya nie TNB ke?" jawab Akob.

"Kalau abang tak mau tukar lampu, abang tolong betulkan paip air sebab airnya dah tak boleh keluar", minta isteri Akob lagi.

"Betulkan paip?, kamu ingat saya nie Jabatan Bekalan Air ke?", jawab Akob mengelak.

"Kalau semuanya abang tak mau buat tak apalah, tapi kalau abang ke kedai nanti jangan lupa tolong belikan saya gas memasak sebab rumah kita dah kehabisan gas", kata isteri Akob.

"Mintak maap bebanyak saya tak kerja kat Petronas", jawab Akob dengan sinis.

Kerana merasa terganggu Akob terus keluar ke rumah kawannya untuk menyambung menonton perlawanan bolasepak.

Kira-kira jam 2 pagi kemudian Akob punpulang ke rumah.

Akob menjadi hairan apabila mendapati lampu di halamanterang benderang, Akob terus ke bilik air, dia sekali lagi terkejut apabila mendapati paip air tak ada masalah lagi.

Apabila ia ke dapurAkob mendapati tong gas juga penuh.

Pada keesokan paginya Akob bertanya pada isterinya

"Awak minta tolong pada siapa...?".

"Begini bang, setelah abang keluar dari rumah semalam, saya menangis di halaman rumah.

Tiba-tiba ada seorang lelaki yang sedang melintas di depan rumah kita, bertanya kenapa saya menangis.

Saya ceritakan segala-galanyakepadanya.

Dengan rela hati dia sedia menolong saya tetapi dengan bersyarat".

"Apa syaratnya?", tanya Akob ingin tahu.

"Syaratnya saya perlu pilih sama ada buatkan ia roti atau tidur dengannya".

" Jadi awak buat roti apa untuk dia?", tanya Akob.

"Buat roti...?!!! Awak pikir saya nie Kedai Roti ke...?!!!"

MoRal : Klu org mintak tolong 2...tolong la wei..
Hari ni mungkin kte tolong die,hari lain die plak tolong kite...same2 la tolong2..hihi

adios amigos
tata titi tutu

9 comments:

  1. uiks...jhtnye laki die

    ReplyDelete
  2. ish2..bis2 xkan dye pilih tdo ngan laki 2 kot??konpius2..hehe

    ReplyDelete
  3. yela cik chocolate masam..

    haha..

    dak2 xleh bace..

    a'ah..jht kan hubby die?

    so jgn la jd mcm 2..

    hehe

    ReplyDelete
  4. chocolate masam?punye la chocolate manis nih..hehe
    aku bkn dak2 tau..hubby aku baek la..bkn camnih..hahaha

    ReplyDelete
  5. yela chocolate cabury masam2 manis..

    wakaka..

    hubby ko baek eh??

    yela..baik...tdo awal..lpas suboh xtdoq lg..

    amek medic..

    saba dgn prangai ko...

    mmg baik..kiki

    ReplyDelete
  6. oit..aku xnk de perkataan msm ek..wpon cadbury 2 da best..degil tol la..hehe
    ni da kre perli aku nih..yer la..aku xbaek..tp ko lg xbaek..hehe
    saba dgn perangai aku?terbalik 2..aku saba dgn perangai dye..tdo awal cam ko..haha

    ReplyDelete
  7. woit..

    tdo awal 2 baik utk kesihatan k...

    tanye hubby ko

    kiki

    ReplyDelete
  8. tnye hubby aku ek?haha..tpi takut terlebih sihat jd demok lak..hehe

    ReplyDelete
  9. xpe demok..

    yg penting sihat..

    kui kui

    ReplyDelete

sila komen jangan segan-segan :)